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VIN Entschlüsselung


Dirk

Empfohlene Beiträge

Hi Leute,

 

Kann jemand von Euch die VIN der T300 entschlüsseln? Meine Suche im Forum hat folgendes Ergebnis gebracht.....mal anhand meiner Speed (danke Eddy).

 

SMTTCC362DDP010038

 

SMTCC haben alle.

362 ist dann wohl der Schlüssel für eine Speed. Hat wer die anderen Schlüssel?

D=Motor D=Übersetzung P=Baujahr

und dann die laufende Nummer - schon klar.

 

Aber kann jemand andere Buchstaben zu Motor, Übersetzung und Baujahr aufschlüsseln?

 

Grüße

 

Dirk

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Moin Dirk,

 

gugl hilft (teilweise)

 

Sprint ST FAQ's - VIN Identification

Q: How do I read my VIN ?

Using this as the example: SMTTF600MGX100001

 

SMT Manufacturer ID, i.e. Triumph

TF Model type - Sprint ST=TF600

600 Model number

M Motor Number - equates to engine config (#cyls*bore/stroke): A=4*76/55, B=3*76/55, C=4*76/65, D=3*76/65 .... M=3*79/65

G Final drive ratio - A=17/52, B=17/50, C=17/48, D=17/46, E=17/44, F=18/45, G=18/43, H=19/43, J=19/42

X Year of manufacture - L=1990, M=1991, N=1992, P=1993, R=1994, S=1995, T=1996, V=1997, W=1998, X=1999, Y=2000, 01=2001

100001 Chassis number

Thanks to Keith Tynan for this submission

 

Other Model Numbers

Current Models

TF502 Daytona

TF508 Speed Triple

TF600 Sprint ST

TF605 Sprint RS

TH800 TT600

From the 1994 workshop manual, you can add the following:

TC330 Daytona 750

TC331 Daytona 750 (50 PS)

TC332 Daytona 750 (27 PS)

TC333 Trident 750

TC334 Trident 750 (50 PS)

TC335 Trident 750 (27 PS)

TC336 Trophy 900

TC338 Trident 900

TC340 Trophy 1200

TC341 Trophy 1200 (125 PS)

TC342 Trophy 1200 (100 PS)

TC343 Daytona 1000

TC344 Daytona 1000 (100 PS)

In case you're wondering, the horsepower restrictions (PS=Pferdstaerke=Horsepower) refer to German insurance/taxation categories, and were achieved with restrictor plates in the throttle bodies.

 

Gruss

Marc

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graphisch schöner findest Du die unten kopierten Daten hier:

 

http://www.jwatson.com/Triumph%20VIN%20chart.htm

 

 

 

 

 

Frame number corresponding chart

 At front and back of minor change also the part which is used is different, because, it is important to know, your own love car those no year system of the some specifications don't you think?.

 Because the corresponding chart of frame number is shown under, please refer.

* Viewpoint in chart *

 For example, in case of the number, SMTTC502LGV999999:

 

SMT

Producer cord/code

TC

Frame type

301

Model

L

Engine type

G

Secondary reduction gear ratio

V

Year system

999999

Chassis number

 In other words, triumph T300 [supidotoripuru] 955cc/108PS, secondary reduction gear ratio 18/43,1997 year type 999999th being the case that it means to say, the shank. The final 6 column becomes the serial # of that vehicle.

 Checking the number of the [a] and the love car!

 

Producer cord/code

Frame type

Model

Engine type

Secondary reduction gear ratio

Year system

Chassis number

SMT

TC300 series

301=Speed Triple

310=Super III

330=Daytona 750

331=Daytona 75,050 PS

332=Daytona 75,027 PS

333=Trident 750

335=Trident 75,050 PS

336=Trophy 900

338=Trident 900

339=Thunderbird

340=Trophy 1200

341=Trophy 1,200,125 PS

342=Trophy 1,200,100 PS

343=Daytona 1000

344=Daytona 1,000,100 PS

345=Trophy 1200

354=Daytona 1200

357=Daytona 900

362=Sprint

364=Sprint EX

365=Sprint Sports

396=Legend TT

398=Thunderbird Sports

399=Adventurer C=1200cc

D=885cc 98PS

G=885cc 115PS

J=885cc 70PS

K=885cc 108PS

L=955cc 108PS

M=955cc 110PS

N=885cc 87PS

R=885cc 83PS

T=790cc 62PS

Y=790cc 62PS

S=599cc 110PS

V=955cc 149PS

X=955cc 120PS A=17/52

B=17/50

C=17/48

D=17/46

E=17/44

F=18/45

G=18/43

H=19/43

J=19/42

K=18/48

M=17/43

R=18/44

L=1990

M=19991

N=1992

P=1993

R=1994

S=1995

T=1996

V=1997

W=1998

X=1999

Y=2000

1=2001

2=2002

100001

TE500 series

500=Daytona

502=Speed Triple T509

508=Speed Triple 955cc

TF600 series

600=Sprint ST

605=Sprint RS

TG700 series

700=Tiger

TH800 series

800=TT600

TJ900 series

900=Bonneville

901=Bonneville America

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Moin moin

Ich dache immer SIII wäre 314. Ist das evtl Länderspezifisch?

Daniel du hast die Papiere noch, schau mal nach.

Franky

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Moin!

Liste ist nicht soooo ganz komplett.

Zur Ergänzung: ...355EGP...

 

So heißt nämlich meine Dicke. Ist eine der ersten Daytona 1200, die offiziell in D importiert wurden. Laut meinem Freundlichen ungedrosselt wurde sie nicht mit 100, sondern mit offenen 147PS ausgeliefert.

 

LG

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